TO MY DECYDUJEMY, JAKIM JĘZYKIEM MÓWIĄ O NAS INNI

Żyjemy w czasach, w których ani opinia publiczna, ani media, nie mają własnego języka opisu rzeczywistości. Zapożyczają więc język od tych, którzy wydają im się w danej dziedzinie przekonujący. O gotowaniu przeciętny Polak mówi słowami z programów Magdy Gessler, a o polityce tytułami z mediów. Mediów, które z utęsknieniem czekają na to, aż ktoś podrzuci im wreszcie gotowy do użycia, atrakcyjny język! Wygrywa ten, kto jest w stanie uruchomić własny język, czyli opracować go tak, by w postaci wiarygodnych pojęć i argumentów mógł umacniać się w przestrzeni publicznej.
Pamiętajmy jednak o tym, że z elementami naszego wizerunku jest tak, jak z hasłami w krzyżówce. Jeśli pierwsze choć trochę nagniemy, to nie ma szans na to, by kolejne pasowały. Pracujmy więc nad językiem, który odzwierciedla nasze prawdziwe zalety. Wtedy staniemy się najsilniejsi.



JAN DOMANIEWSKI – dziennikarz, ekspert medialny, specjalista w dziedzinie analizy i budowy języka komunikacji. Kierował projektami wydawniczymi w „Gazecie Wyborczej” oraz „Super Expressie”. Był wicenaczelnym „Faktu”, redaktorem naczelnym „Fakt International”, jest współtwórcą Fundacji Faktu. Prowadzi warsztaty dziennikarskie, warsztaty dla specjalistów PR, CSR oraz rozwija autorską Metodę Komunikacji Zadaniowej. To pierwsza w Polsce kompletna procedura tworzenia tzw. języka zysku dla firmy, osoby bądź instytucji. Jan Domaniewski konsultuje pod względem efektywności języka komunikacji wiele przedsięwzięć społecznych i komercyjnych. Jest również prezesem Fundacji Centrum Komunikacji Społecznej Mediowskaz.

© 2014 MEDIOSTER. Wszelkie prawa zastrzeżone